برگزاري اجلاس کشور‌هاي جنوب آسيا در تهران

به گزارش ميراث آريا( chtn)، محمد شريف ملک زاده، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در نشست امروز خود با مسولان اقليم کردستان عراق در هتل لاله ضمن بيان اين مطلب گفت: در دولت نهم جمهوري اسلامي ايران، فعاليت‌هاي گردشگري خوبي در حوزه داخلي و بين‌المللي برگزار کرده است و گردشگري يکي از الويت‌هاي مهم اين دولت است.

وي در ادامه با اشاره به نامه سازمان جهاني جهانگردي به وزارت امور خارجه گفت: سازمان جهاني جهانگردي طي نامه‌اي رسمي از عملکرد ايران در عرصه‌هاي مختلف گردشگري تقدير کرده است همچنين در کنفرانس اسلامي 57 وزير طي نامه‌اي رسمي از ايران و فعاليت‌هايش در حوزه گردشگري تقدير و تشکر کرده است.

ملک زاده با اشاره به برنامه‌هاي حوزه بين المللي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري تصريح کرد: در سال 87 شمسي چندين همايش بين المللي در ايران برگزار خواهد شد که از آن جمله مي‌توان به اجلاس روساي اتاق‌هاي بازرگاني کشور‌هاي اسلامي، همايش تور اپراتور‌ها، اجلاس وزاري کشور‌هاي جنوب آسيا، همايش فرصت‌هاي سرمايه گذاري و نخستين همايش تور اپراتور‌هاي برزگ دنيا اشاره کرد.

وي در ادامه بيان کرد: بيش از 720 منطقه نمونه گردشگري در دولت نهم به تصويب رسيده است و براي بيش از 75 منطقه نمونه موافقت اصولي صادر شده است.

وي در اين نشست در بخشي ديگر از صحبت‌هايش با اشاره به توانايي‌‌ها و پتانسيل‌هاي زياد ايران در زمينه‌هاي مختلف از جمله گردشگري سلامت و درمان اضافه کرد: با توجه به کارايي و پتانسيل خوبي که ايران در زمينه درمان دارد، مي‌توانيم زمينه‌هاي مساعدي را براي گردشگران سلامت کردستان عراق فراهم کنيم.

وي پيشنهاد داد: افراد فعال در زمينه‌هاي مختلف صنعت گردشگري کردستان عراق براي آشنايي و بازديد از مراکز درماني ايران، به ايران سفر کنند. همچنين فعالان بخش خصوصي و دولتي ايران و اصحاب رسانه‌ ايران براي آشنايي هرچه بيتشتر با جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعي و فرهنگي کردستان به اين منطقه سفر کنند تا با انجام اين سفر زمينه‌هاي شناخت و تعامل ميان دو کشور فراهم شود.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اينکه افزايش وسايل تردد ميان دو کشور از الويت‌ها است، افزود: به همين منظور در سالروز تولد امام حسين (ع)، در منطقه پيرانشهر نخستين پايانه مسافرتي راه‌اندازي شد .

وي در پايان صحبت‌هايش در اين نشست گفت: تبادل اطلاعات و تجربيات ميان دو کشور نيز يکي ديگر از اولويت‌هاي مهم ما است، چرا که بخش خصوصي ما اگر اين اطلاعات را کامل داشته باشد در تاسيس مراکز و دفاتر خدمات مسافرتي اقدامات لازم را خواهد کرد./102

انتهای پیام/

کد خبر 1387052020